Nisi Göleti’nde Ücret Uygulamasına Tepkiler: “Kamusal Alanlar Ücretli Olmamalı”
Sinop'taki Nisi Göleti'ne girişte uygulanan 60 lira ücret, Sinop Çevre Dostları Derneği Başkanı Hale Oğuz'un sert eleştirilerine neden oldu. Oğuz, bu ücretin kamusal alanlara getirilmesinin doğru olmadığını vurguladı. Karakum mevkisinde bulunan Nisi Göleti'ne girişte Sinop İl Özel İdaresi tarafından alınan bu ücretle ilgili bir basın açıklaması yapan Oğuz, "Kamusal alana parayla kimsenin bilet kesmeye hakkı yok" ifadelerini kullandı. Ayrıca, yalnızca tuvalet hizmeti sunan yerlerin makul bir ücret talep edebileceğini iletti. Oğuz, durumu şöyle değerlendirdi: “Şehirdeki fiyatlarla oradaki fiyatlar arasında bir denge olmalı. Gerçekten bu durum beni dehşete düşürüyor. Ülkemiz bizim, kamu alanları da bizim. Hamsilos gibi doğal güzelliklere girmek için…