Bankaya Dolandırıcılık Şikayeti: 93 Bin TL İade

Banka, Müşterinin Üzerinden Parasını Başka Hesaba Aktardı ve Tüketiciyi Mağdur Etti

Kayseri’de bir vatandaş, kendi onayını almadan banka tarafından parasının başka bir hesaba aktarıldığını ve ihtiyaç kredisi çekildiğini fark etti. Vatandaş, yaşadığı mağduriyet üzerine Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu ve heyet, bankanın kusurlu olduğunu belirterek, tüketiciye iadenin yapılmasına karar verdi.

Olay, Kayseri’deki bir vatandaşın, hesabından haberi olmadan dolandırıcılar tarafından 25 bin TL’nin başka bir hesaba aktarıldığını ve 48 bin TL ihtiyaç kredisi çekildiğini fark etmesiyle ortaya çıktı. Vatandaş, bankanın onay mesajı göndermediğini, uyarıda bulunmadığını ve itirazına rağmen hesaplarını bloke etmediğini belirtti. Mağduriyetinin giderilmesi için başka hesaba aktarılan parayla birlikte kredi çekilen tutarın ana faiziyle beraber banka tarafından geri iade edilmesini talep etti.

Tüketici Hakem Heyeti, konuyu incelemek üzere bir bilirkişi atayarak şikayeti detaylı bir şekilde değerlendirdi. Bilirkişi raporunda, hesapta yapılan işlemlerin hızının ve doğasının olağan dışı olduğu belirtildi. Heyet, tüketicinin 93 bin TL’lik zararının banka tarafından karşılanmasına karar verdi.

“Bankaların Sistemsel Güvenlik Önlemleri Yetersiz”

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, bankaların sistemsel güvenlik önlemlerinin yetersiz olduğunu belirterek, tüketicilerin yaşadığı mağduriyetlere dikkat çekti. Şahin, bankalarla ilgili son dönemde artan şikayetlerin önemli olduğunu vurgulayarak, tüketicilerin haklarını korumak için gerekli adımların atılması gerektiğini söyledi.

Olaylar sonucunda tüketicilerin maddi zarara uğramasının kabul edilemez olduğunu belirten Şahin, bankaların bu tür durumları önlemek ve müşterilerin güvenliğini sağlamak için daha fazla sorumluluk üstlenmesi gerektiğini ifade etti. Şahin, tüketicilerin bankaların kontrolsüz şekilde hareket etmesine karşı haklarını savunması gerektiğini ve tüketici haklarını korumak adına gerekli tüm yasal adımların atılması gerektiğini belirtti.

Olayın ortaya çıkmasının ardından banka, tüketicinin mağduriyetini gidermek ve güvenlik önlemlerini artırmak amacıyla gerekli adımları atmaya başladı. Tüketicilerin yaşadıkları benzeri durumlarla karşılaşmaması için banka, önlemleri sıkılaştırarak müşterilerinin güvenliğini ön planda tutacağını belirtti.

Related Posts

Turizm devi halka arza hazırlanıyor

Turizm sektörünün önde gelen şirketlerinden Jolly, halka arza hazırlanıyor.

Resmi Gazete’de yayımlandı: TİGEM 2 bin kuzu satacak

Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü (TİGEM), Bafra ırkı 2 bin reforme erkek kuzunun satışı için ihale sürecini başlattı. İhale, Gökhöyük Tarım İşletmesi Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecek. Resmî Gazete’de yayımlanan ilana göre, satışa sunulacak …

ABD devi şaşırttı: Türkiye’deki ekonmistler bile bu kadarını açıklamamıştı

ABD merkezli yatırım kuruluşu Goldman Sachs, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) 24 Temmuz’daki Para Politikası Kurulu toplantısında politika faizinde ciddi bir indirime gidebileceğini öngörüyor. Kuruma göre, TCMB’nin faizi 350 baz puan …

AKP kampında “asgari ücrete çifte zam” talebi; “Memur maaşı gibi olmalı!”

AKP kampında “asgari ücrete çifte zam” talebi; “Memur maaşı gibi olmalı!”

Yeni bir dünya düzeni arayışı : Dolarsızlaşma

Doların başlıca para birimleri karşısındaki değerini ölçen dolar endeksi, bu yılın ilk yarısında yüzde 11’in üzerinde gerileyerek 97 seviyesine düştü. Bu, 1973’ten bu yana yılın en kötü ilk yarısı olarak kayda geçti. Endeks, ABD Başkanı Donald Trump …

Suriye Cumhurbaşkanı Şara, SDG lideri Abdi ile ABD Büyükelçisi Barrack’ın da katıldığı bir toplantıda bir araya geldi

Suriye Cumhurbaşkanı Şara, SDG lideri Abdi ile ABD Büyükelçisi Barrack’ın da katıldığı bir toplantıda bir araya geldi