Türkiye’nin dev market zincirinden radikal karar!

Tarım Kredi Kooperatif Marketinden Yeni Hedefler ve Değişim Hamlesi

Tarım Kredi Kooperatif Market Genel Müdürü (TK KOOP ) Varol Halepli, genel müdürlükte basın mensuplarına yaptığı açıklamada, şirketin son durumunu ve 2025 beklentilerini değerlendirdi. Halepli, toplam 4 bin 500 satış noktasına ulaştıklarını, İstanbul’da ise şu anda 391 mağazalarının bulunduğunu ve bu sayıyı büyütüp, ilk hedeflerinin, sene sonunda toplamda 5 bin satış noktasını, İstanbul’da ise 550 mağaza sayısını yakalamak olduğunu söyledi.

Yeniliklere Yol Açan İsim Değişikliği

Logo değişikliğine değinen Halepli, “Tarım Kredi Kooperatif Market bizim özümüz, bu şekilde de devam edeceğiz. Yeni marketlerimizi ise yenilenen yüzümüz KOOP adı altında açıyoruz . Her yaş grubundan müşterimiz mevcut ama orta üstü yaş grubu müşterimiz daha çoğunlukta. Hedeflerimizden biri de genç yaş grubunu mağazalarımız ile buluşturmak. Onlara yönelik ürün ve hizmet yelpazemizi genişletiyoruz. Perakendede bir kural vardır; ‘Çocukluktan başlayıp daha ileriki yaşlara kadar alışkanlık yaratmak.’ diye. Bu yolda ilerliyoruz.” ifadelerini kullandı.

Halepli, diğer marketlerden farklı bir pozisyonlarının olduğunu aktararak, “Biz Türkiye’deki yüzde 100 çiftçi marketiyiz. Perakendede Türk halkının bazı hassasiyetleri vardır. İstanbul’da oturanlar Şile’ye giderken yolun kenarında domates satıldığını gördüğünde ’50 lira fazla olsun ama üreticiden aldığım domates olsun, doğal domates olsun’ diye bir his taşır. Türk halkında böyle bir gelenek vardır. Buna bağlı olarak Türk toplumunda müthiş bir kooperatif hissi vardır. Yani bizim kooperatiflere karşı bir hassasiyetimiz vardır. İşte biz marka olarak hakikaten Türkiye’de ‘Yüzde 100 çiftçi marketiyiz.’ diyebilen tek markayız.” şeklinde konuştu.

Çiftçiyi Destekleme Misyonu

Türkiye’nin beşinci büyük perakende marketi olduklarını ifade eden Halepli, “Bizim hedefimiz sayısal anlamda birinci, ikinci, üçüncüyü yakalayıp geçmek değil. Buradaki hedefimiz şu: Perakendede bir kriter vardır ‘mağaza başına ortalama ciro.’ Şu anda biz mağaza başına ortalama ciroda ‘indirim marketleri’ arasında ikinci sıradayız.” diye konuştu.

Halepli, büyüme merkezine yatırım yapmak istediklerini ve İstanbul, Ankara ve Ege Bölgesi’nin hedefleri arasında olduğunu belirterek, daha fazla satış noktasıyla belli sayılara ulaşmak istediklerini aktardı.

Çevresel sürdürülebilirliği ön planda tutarak marketlerinde sürekli gelişim projelerine yönelik çalıştıklarına değinen Halepli, “Mağazalarımızda tazeliği korumak için nemlendirme, püskürtme dediğimiz sistemler kuruyoruz. Ambalajları ve atıkları azaltmak için dökme ürün reyonları kuruyoruz. Bazı mağazalarımızın içerisinde zeytinyağını ve ayçiçeği yağını evden getirdiğiniz kaplarla doldurarak götürebilirsiniz. Müşterilerimizin dökme bakliyat ürünlerinde poşet yerine, plastik yerine kâğıt ambalajlarla alışveriş yapabilecekleri reyonlar var.” dedi.

Related Posts

Trump’tan ülkelere gözdağı: ABD çok sayıda ülke için yeni gümrük vergisi oranları belirleyecek

ABD Başkanı Donald Trump, önümüzdeki haftalarda yeni gümrük vergileri açıklayacaklarını duyurdu. Trump, Hazine ve Ticaret Bakanlarının, ABD’de iş yapmak isteyenlere “ne kadar ödeyeceklerini” bildiren mektuplar göndereceğini söyledi.

Ekonomi alarm veriyor! Yurtdışına borçları 10 milyar birden arttı

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB), yayımladığı Mart 2025 dönemine ait özel sektörün yurtdışı kredi borcu verilerini sektörün çıkmazını ortaya koydu. Verilere göre özel sektör, yurtdışından Mart ayında bir önceki aya göre 10,5 milyar dolar …

Borsa İstanbul’da 19 Mayıs arası: Takas işlemleri değişti!

Borsa İstanbul’da 19 Mayıs resmi tatil nedeniyle takas işlemlerinde değişiklik yapıldı. Pay piyasası ve vadeli işlemlerde işlem günleri farklı tarihlere kaydırıldı.

Yabancılara konut satışı Nisan ayında yükseldi

Türkiye’de yabancılara yapılan konut satışları, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 13,2 artarak 1440’a yükseldi. İlk sırada İstanbul yer alırken Türkiye genelinde konut satış sayısı, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 56,6 artarak 118 bin 359 oldu.

Biz kime benzeriz

Yıllarca homurdandık durduk: “Türkiye, ‘ kamu diplomasisi’ nde başarılı değil…”, “Ülke, ‘ marka değeri ’ni koruyamıyor; bu nedenle de beyin göçüne engel olamıyor…”, “İletişim konusunda dünyayla rekabet edemiyoruz…”, “Ülkelerin sıralandığı ‘ yumuşak güç ’ endekslerine ya giremiyoruz ya da sonuncuyuz…” Bundan 10 sene önce bu tablonun bir gün tamamen değişeceğini söyleseler, güler geçerdik… Ancak geldiğimiz noktada ‘çifte kavrulmuş’ iletişimciler dahil, pek çok aydın ve yarı aydın şaşıp kalmış durumdalar…

Kurban Bayramı yaklaştı! Kimler bayram ikramiyesi alacak? İkramiyeler hesaplara ne zaman yatacak? İşte detaylar

Kurban Bayramı’nın yaklaşmasıyla milyonlarca emeklinin gözü kulağı bayram ikramiyesinde. Peki kimler bayram ikramiyesi alacak? İkramiyeler hesaplara ne zaman yatacak? İşte detaylar…